Tot sobre l'anèmia

VITAMINA B12

Què és?

És una vitamina hidrosoluble, per tant, es dissol en aigua. Després de ser utilitzades pel cos, les quantitats sobrants de vitamina surten de l’organisme a través de l’orina.


Funcions:

La vitamina B12, al igual que les altres vitamines del complex B, són importants pel metabolisme de proteïnes. Ajuden a la formació de glòbuls rojos en sang i al manteniment dels sistema nerviós central.

El seu dèficit provoca alteracions neurològiques, i és sol administrar o Via Oral o Intramuscular


Fonts alimentàries:

La vitamina B12 es troba naturalment en una ampla varietat de proteïnes d’origen animal. Els aliments vegetals no tenen vitamina B12 a menys que siguin fortificats.

Per tant, podem obtenir les quantitats recomanades de vitamina B12 consumint una varietat d’aliments que incloguin:

-Fetge, d’algun animal

-Marisc (sobretot cloïsses)

-La carn, ous i llet

-Alguns cereals i llevats nutricionals per l’esmorzar

El cos absorbeix molt millor les fonts animals de vitamina B12 que no les vegetals.


Efectes secundàris:

Una deficiència de vitamina B12 passa quan el cos no obté o és incapaç d’absorbir la quantitat de vitamina que necessita.

  • Moltes persones de més de 50 anys perden la capacitat d’absorbir la vitamina B12 dels aliments

  • Les persones que segueixen una dieta vegetariana o vegana han de consumir aliments fortificadors amb vitamina B12 o prendre suplements d’aquesta vitamina.

  • Les persones que s’han sotmès a cirurgia gastrointestinal, com la cirurgia per baixar de pes. Ja que perden la capacitat d’absorbir vitamina B12

  • I fins i tot, és possible que les persones que tenen trastorns digestius, com la celiaquia o la malaltia de Crohn, no puguin absorbir suficient vitamina B12


Els nivells baixos de vitamina B12 poden causar:

-Anèmia i anèmia perniciosa

-Pèrdua d’equilibri

-Formigueig en braços i cames

-Debilitat


Recomanacions:

Ingesta de referència en la dieta per la vitamina B12:


Bebès (ingesta adequada):

-0 a 6 mesos: 0.4 micrograms al dia (mcg/dia)

-7 a 12 mesos: 0.5 mcg/dia


Nens:

-1 a 3 anys: 0.9 mcg/dia

-4 a 8 anys: 1.2 mcg/dia

-9 a 13 anys: 1.8 mcg/dia


Adolescents i adults:

-Dones i homes de 14 cap endavant: 2.4 mcg/dia

-Dones i adolescents embarassades: 2.6 mcg/dia

-Dones i adolescents lactants: 2.8 mcg/dia



Comentarios

No hay ningún comentario

Añadir un Comentario: